Letošní skóre českého filmu

Po strništi bos  fotografie © Dagmar Vyhnálková

V roce, který v tuzemských kinech možná zase zvedne laťku tržbám i diváckým návštěvám, paradoxně chybí více výraznějších českých filmů. Nechme stranou jejich spíše rozpačité kritiky, protože kritici si obvykle lístky do kina nekupují. Nejúspěšnější z tuzemských premiér Po strništi bos se v absolutních číslech blíží půlmilionové návštěvě, při níž budou náklady podle slov režiséra Jana Svěráka na nule, s následnými prodeji optických disků a časem i televizních práv začne vydělávat. To je ale jediný titul, který se může návštěvností zčásti měřit s hollywoodskými premianty Já, padouch 3 a Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta. Třísettisícovou hranici zdolala ještě letní komedie Špunti na vodě, životopisný snímek Masaryk sem vzhledem k uvedení v pražském kině Lucerna koncem prosince 2016 už počítat nelze. Slušné výsledky má ještě romantická komedie Všechno nebo nic, ale u mnoha filmů je úspěchem zdolání psychologické statisícové hranice, což se podařilo animáku Hurvínek a kouzelné muzeum nebo poměrně rychle i komedii Bajkeři. Hlavní pole letošních premiér spočívá v šedivém průměru, za který by mohl děkovat životopisný snímek 8 hlav šílenství s Antetou Langerovou v hlavní roli ruské básnířky, na který během premiérového víkendu dorazilo 891 diváků. Takový případ potvrzuje, že slabý nekomerční film je i neprodejný. Abychom zakončili neveselé téma pozitivně, skóre může tuzemské kinematografii do konce roku vylepšit očekávaná komedie Kvarteto režiséra Miroslava Krobota, který se v roce 2014 blýsknul režijním debutem Díra u Hanušovic.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>