Jednosálová kina přispívají k tuzemským rekordům

Kino-Dukla-plny-sal

Výsledky v tuzemských kinech v posledních letech lámou rekordy a rostoucí tržby od roku 2016 pravidelně převyšují 2 miliardy korun, když významný podíl na těchto číslech mají „singly“. Kupříkladu jihlavské Kino Dukla (snímek je z velkého sálu Reform), které provozuje společnost D-cinema, má letos našlápnuto k rekordu návštěvnosti, která za letošní rok aktuálně činí 34 000 diváků, ale za celý rok s největší pravděpodobností pokoří čtyřicetitisícovou hranici – a je třeba zmínit, že Kino Dukla má v docházkové vzdálenosti jihlavský multiplex CineStar a mimo to patří mezi poslední kina v České republice, kde distributor Falcon odmítá některé silné tituly nasazovat v termínu premiéry. Pozitivní trend potvrzuje i kino v blízké Polné, jež při současné návštěvě kolem 6500 diváků překonalo 6000 prodaných lístků za loňský rok, kdy D-cinema kino převzala. Nejde však ani zdaleka o výsledky dvou vybraných kin. Rostoucí zastoupení jednosálových kin na trhu lze s nezbytným zpožděním komplexních celoročních výsledků snadno odvodit z přehledu podílů multikin na trhu, který na svém webu Unie filmových distributorů aktualizovala 22. ledna 2019. Stále ještě nepřekonaný rok 2018 znamenal v jednosálových kinech meziroční nárůst návštěvnosti o 686 237 diváků (tedy o 2,02 %) a letos bude nejspíš ještě lépe. Zajímavé srovnání nabízejí i průměrné návštěvy jednoho představení, které loni v multiplexech meziročně poklesly (z 27,47 na 25,93 diváků), zatímco (v absolutních číslech tradičně vyšší) návštěvy v „singlech“ za sledované období vzrostly (z 41,65 na 43,19 diváků). Ze zmíněných čísel je zřejmé, že digitalizace podle standardu DCI se vyplatí nejenom ve městech, ale i menších obcích, protože jedno- a stále častěji i dvousálová kina, k nimž mimochodem patří právě Kino Dukla, se z hlediska provozních nákladů chovají efektivněji než multiplexy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>