Domácí filmaři kontra Hollywood

Po-cem-muzi_t

Jak si v evropských kinech vedou národní kinematografie v konkurenci hollywoodských studií? Napoví přehled organizace MEDIA Salles za rok 2018. Včetně dvou koprodukcí to domácí filmy vyhrály v sedmi zemích. Největší ohlas mělo v Srbsku krimi Jižní vítr s podílem na prodaných lístcích do kina ve výši 13,5 %, trhákem bylo v Turecku životopisné drama Müslüm (9 %), následovaly Polsko s dramatem Kler (8,7 %), Rusko se sportovním dramatem Dviženije vvěrch (5,7 %), Dánsko s mysteriózním thrillerem Složka 64 (5,9 %, koprodukce s Německem), Litva s historickým dramatem Ashes in the Snow (5,6 %, koprodukce s USA) a Estonsko s komedií Třídní sraz po estonsku 2 (4 %). (Anglo)americké produkci dýchaly na paty „stříbrné“ domácí filmy ve čtyřech zemích, konkrétně v Norsku („jednička“ Mamma Mia! Here We Go Again měla podíl 5,8 %, katastrofický snímek Skjelvet, česky Zemětřesení, získal 4,9 %), Finsku (Mamma Mia! Here We Go Again 4,6 % vs. komedie Ilosia aikoja, Mielensäpahoittaja 4,3 %), Francii (Úžasňákovi 2 2,9 % vs. komedie Les Tuche 3 2,8 %) a Lotyšsku (Hotel Transylvánie 3: Příšerózní dovolená 3,7 % vs. komedie Homo Novus 3,6 %). Diváky patrioty má i Česká republika, kde to sice vyhrála Bohemian Rhapsody (6,6 %), ale domácí komedie Po čem muži touží (3,4 %, na snímku) byla u nás loni třetím nejúspěšnějším filmem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>