Nový etalon divácké úspěšnosti

BOHEMIAN-RHAP_Queeni

Snímek Bohemian Rhapsody láme všechny možné rekordy a není už zdaleka pouze nejúspěšnějším filmem roku 2018. Aktuálně má po třinácti týdnech v tuzemských kinech na kontě 1,369 milionu zhlédnutí (diváků bude o něco méně, protože někteří se na film vypravili opakovaně) a tržby 213,5 milionů korun. Stává se tak pomyslným etalonem, kterým bude napříště poměřován úspěch kteréhokoli blockbusteru, byť sám jím s rozpočtem kolem padesáti milionů dolarů není (zaplatil se zatím více než patnáctinásobně). Jeho ohlas současně vybízí k inventuře trháků v našem třetím tisíciletí: miliónovou návštěvnost zatím překonal jako teprve pátý, ale teprve za ním následují Anděl Páně 2 (1,279 milionu diváků, resp. prodaných lístků v roce 2017), Vratné lahve (1,254 mil., 2007), Ženy v pokušení (1,232 mil., 2010) a Tmavomodrý svět (1,128 mil., 2001). Pokud zaostříme na tuzemská kina v době po listopadu 1989, nejspíš nedostižnou metou pro Bohemian Rhapsody zůstává třeba bontonský Tankový prapor (1991), na který se prodalo přes dva miliony lístků, ovšem tržby činily 55 milionů korun. Nejenom proto, že datum 6. března, kdy vyjde na optických discích BD a DVD, se pomalu, ale jistě blíží. Prostě cena lístků i kurz koruny byly tehdy někde jinde.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>