Archiv pro měsíc: Srpen 2019

Nabarvené ptáče v Benátkách i v Torontu

NPtace-96

Drama Nabarvené ptáče režiséra Václava Marhoula vrátilo českou kinematografii po dlouhých pětadvaceti letech do hlavní soutěže na právě probíhajícím festivalu v Benátkách, ale jako vůbec první tuzemský film je zařazeno také do prestižní sekce Special Presentations na Mezinárodním filmovém festivalu v kanadském Torontu, jež patří mezi největší i nejnavštěvovanější filmové přehlídky na světě a začíná už 5. září. Sekce Special Presentations je vyhražena filmům významných světových filmařů a snímkům z hlavních soutěží jiných festivalů nejvyšší kategorie A (zde zmíněné Benátky). Celý příspěvek

V Kuřimi už brzy otevře nové Kino CITY

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 100

Společenské a kulturní centrum Kuřim (vizualizace z projektu brněnské společnosti Archteam) na tamním náměstí Osvobození prošlo v posledních letech nákladnou rekonstrukcí, spolufinancovanou Evropskou unií, o níž před časem informoval Brněnský deník . Ta obsáhla rovněž rozšíření o nový sál pro Kino CITY, odpovídající standardu DCI. Jeho systémovým integrátorem je společnost AV MEDIA, která zde instalovala 4K projektor Sony SRX-R510 s kinoserverem Sony XCT-S10. Ozvučení Dolby Surround 7.1 zajišťují zvukový procesor Dolby CP750, zesilovače Crown a reprosoustavy MAG Audio. Kino CITY zahájí provoz v nejbližší době v rámci celkového dokončení Společenského a kulturního centra Kuřim.

Kino Klub Sušil v Bystřici pod Hostýnem odpovídá standardu DCI

kino-bystrice-nad-hostynem

Kino Klub Sušil, které sídlí ve Fričajově ulici v osmitisícové Bystřici pod Hostýnem, se může konečně pochlubit technikou, která splňuje požadavky standardu DCI. Společnost AV MEDIA jako jeho systémový integrátor zde instalovala laser-fosforový projektor Christie CP2208-LP, který má v místní projekční kabině v České republice premiéru, a kinoserver Dolby IMS-2000. Ozvučení Dolby Surround 7.1 mají v „popisu práce“ zvukový procesor Dolby CP950, zesilovače Crown a reprosoustavy MAG Audio. Celý příspěvek

D-cinema dokončila redigitalizaci kina ve Valašském Meziříčí

Kino-Valmez_sal

Kino Svět se zařadilo hned do první vlny digitalizace u nás, když standard DCI splňovalo už v roce 2010 jako teprve třetí ve Zlínském kraji. První digitalizace prokázala jeho životaschopnost, ale technologie se stále vyvíjejí a tak když 22. ledna 2018 nadlouho zavřelo, součástí rozsáhlé rekonstrukce byla i redigitalizace. V budově vzniklo moderní komunitní centrum včetně městské knihovny a kino, jehož redigitalizaci provedla společnost D-cinema, změnilo název na unikátní Valmez (Svět patří v České republice mezi nejčastější jméno kina). Co je tedy v kině Valmez nového? 2K projektor NEC NC2000C nahradil mladší 4K projektor NEC NC3240S s vestavěným serverem NEC IMS2000 a s vyšším rozlišením dostalo kino také nové větší plátno. Původní projektor NEC NC2000C podstoupil „generálku“ u výrobce a po vyčištění prismatu (zobrazovacího prvku) se stal inventářem zdejšího letního kina.

Letní návraty Bohemian Rhapsody

Bohemian_Rhapsody_Freddie

Po nepřetržité účasti hudebního filmu Bohemian Rhapsody v Top 20 tuzemských kin, která skončila až letos v polovině dubna, se snímek o osudech skupiny Queen v posledních týdnech do první dvacítky nejúspěšnějších filmů vrací, i když už samozřejmě nepravidelně. První „comeback“ absolvoval 25. týden a zatím ho zopakoval ještě čtyřikrát. Důvod je nasnadě. Během prázdninových měsíců táhnou projekce v letních kinech, kterých zase rok od roku přibývá, a trhák jako Bohemian Rhapsody v jejich programové nabídce představuje sázku na jistotu. Od poloviny června si nejúspěšnější film v českých kinech za poslední desetiletí připsal na konto 32 tisíc dalších prodaných lístků, když kumulovanou návštěvnost má aktuálně už 1,658 milionu diváků.

Předpremiéru Nočních můr z temnot zajistila společnost ALTEI

Nocni-mury

Kvůli atmosféře slavnostní předpremiéry mysteriózního thrilleru Noční můry z temnot, která se uskutečnila 7. srpna, si distribuční společnost Bontonfilm vybrala industriální prostředí Kabelovny v pražských Holešovicích, jež má do kinosálu podle specifikace DCI daleko. Potřebné zázemí zde vytvořila společnost ALTEI, jejíž technici sem pro tuto příležitost přivezli 4K projektor SONY SRX-R515, který svítil z otevřených dveří firemní dodávky v netradiční funkci projekční kabiny na plátno, zavěšené na železné konstrukci bývalé výrobní haly. Nechybělo samozřejmě ani odpovídající ozvučení. Na fotogalerii se můžete podívat zde.

Reference na vítkovské Kino Panorama

kinovitkov03Mezi novými referencemi společnosti AV MEDIA najdeme Kino Panorama z Vítkova na Opavsku, jehož digitalizace byla součástí náročné jednoroční rekonstrukce. Budova kina, jež vznikla v roce 1930 podle projektu významného severočeského architekta Richarda Broscheho (v duchu klasicizujícího expresionismu navrhl mj. i Městské divadlo v Novém Boru a další kino v Ústí nad Labem), má totiž od roku 2005 status národní kulturní památky. Propojení původního vybavení s moderními prvky včetně digitální technologie se podle ostravských památkářů mimořádně vydařilo. V promítací kabině najdeme projektor Christie CP2215 se serverem v podobě integrovaného media bloku IMB-S2. Prostorový zvuk Dolby Surround 7.1 má zázemí v audioprocesoru DataSat AP25 a zesilovačích i reproduktorech Crown, v kině jinak nechybí ani 3D technologie DepthQ. Další podrobnosti i fotogalerii, jež připomíná i začátky rekonstrukce, najdete na webu AV MEDIA zde.

Tuzemská kina zažila silné první pololetí

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 82

Souhrnné výsledky filmového trhu v České republice za 1. pololetí nabízejí velmi pozitivní meziroční srovnání. Prvních šest měsíců bývá v celkových součtech proti „zbytku“ roku obvykle slabší návštěvností i tržbami, ale 1. pololetí letos tuzemským kinům opět citelně zvedlo laťku. Kina odehrála 262 912 představení, na něž dorazilo 8 784 809 diváků, kteří za lístky utratili dohromady 1 264 327 624 Kč. Meziročně to obnáší nárůst o více než 1,5 milionu diváků i o čtvrt miliardy vyšší tržby. Projekcí přitom bylo o 1877 méně. Vzrostla tudíž průměrná návštěva představení (skoro) o šest diváků: loni to bylo 27,34 diváků, letos už 33,41.