Archiv pro měsíc: Duben 2018

Noví Avengeři přepisovali žebříček i lámali rekordy

Avengers_Infinity-War

Změny v žebříčku Top 20 filmů dle výsledků premiérového víkendu nejsou časté a dvojnásob to platí o první desítce. Na sedmé příčce se však aktuálně nalézá akční blockbuster Avengers: Infinity War, na který u nás během prvního víkendu dorazilo celkem 216 053 diváků. Nový film má ovšem ambice stát se skokanem roku, protože ve světě aktuálně figuruje na druhém místě s tržbami 640,5 milionu dolarů, když dosavadní „jednička“ Black Panther, která od 15. února globálně utržila 1,33 miliardy dolarů, si své prominentní postavení zřejmě dlouho neudrží. Celý příspěvek

Technologie 4DX míří do kin na Střední východ

4DX-kino

Jihokorejská společnost CJ 4DPLEX nadále rozšiřuje portfolio svých 4DX kinosálů, z nichž jeden ze tří tuzemských mohli vidět v akci účastníci letošního ročníku konference Cinema Czech. Počet kinosálů, stimulující u diváků všechny smysly až dvaceti různými efekty, se už blíží magické hranici pěti stovek. V Soulu tento týden podepsali smlouvu zástupci řetězce Cinemacity ze Saúdské Arábie na dodávku technologie do tří kinosálů, které budou v provozu ještě do konce roku. První bude v multikině Al Qasr Mall v saúdskoarabské metropoli Rijádu, které disponuje celkem devatenácti sály. Celý příspěvek

Zobrazovač Samsung 3D Onyx CinemaLED bude v Rakousku

Samsung_Onyx

Jak informoval web Celluloidjunkie.com, společnost CinemaNext podepsala 25. dubna kontrakt s rakouským řetězcem Cineplex Cinemas na instalaci zobrazovače 3D Onyx CinemaLED, který jako první získal certifikaci DCI, v jednom ze sálů vídeňského multikina Cineplexx Wienerberg. Jde o první instalaci tohoto zobrazovače o rozměrech 10,3 x 5,4 m s rozlišením 4K nejenom v Rakousku, ale i celé Evropské unii. Premiéru však měl první evropský Onyx na starém kontinentě v multikině Sihlcity ve švýcyrském Curychu, kde je v provozu už od 20. března. Na informativní video se můžete podívat zde.

Česká kina zažila rekordní první čtvrtletí

black-panther

Po rekordním roce 2016, kdy hrubé tržby v tuzemských kinech poprvé překonaly hranici dvou miliard korun, máme i rekordní první čtvrtletí roku 2018. Hrubé tržby ve výši 573 milionů korun znamenají meziroční nárůst o 13 procent, když do kin přišlo celkem 4,08 milionu diváků (proti roku 2017 o 8 procent víc). V obou případech jde o dosavadní nejlepší výsledky. Celý příspěvek

Jak se v Evropě loni chodilo do kina?

Evropa Přehled návštěv kin v evropských zemích přepočtených na jednoho obyvatele nabídla na webu italská organizace MEDIA Salles, která mj. každoročně připravuje sborníky DiGiTalk a se sběrem dat má bohaté zkušenosti. Do početné skupiny (1-1,6 lístku/obyvatele) patří Česká republika, Chorvatsko, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Německo, Polsko, Portugalsko, Slovensko, Slovinsko, Švýcarsko a Rusko. Celý příspěvek

Studia Abbey Road mají technologii pro DTS:X

dtsx

Společnost Digital Theater Systems alias DTS, jejímž hlavním investorem je režisér Steven Spielberg, už přes čtvrt století soupeří s Dolby Laboratories a nevzdává to ani v éře objektově orientovaných zvukových formátů. Mladším rivalem pro moderní standard Dolby Atmos se stává jedenáctikanálový formát DTS:X, byť ten u nás zatím znají hlavně příznivci domácího kina. Celý příspěvek

Filmaři při natáčení seriálu Carnival Row utratili miliardu a půl

Carnival_Row_FB_Liberec_Film_Office

Futuristický seriál Carnival Row (na snímku Orlando Bloom a Cara Delevingne se zástupci města Liberce), za kterým stojí americké společnosti Amazon Studios a Legendary Television, byl jednou z nejnákladnější produkcí natáčených v České republice od zavedení filmových pobídek. Točit se začal v říjnu 2017 a poslední klapka padla v polovině minulého měsíce. „Ve dvou hlavních štábech paralelně pracovalo kolem 900 lidí, z nichž jen asi šedesát tvořili zahraniční filmaři. Předpokládaná útrata je přes 1,5 miliardy a alokovaná pobídka přesahuje 261 milionů korun. To je skvělá bilance filmových pobídek na příkladu jednoho projektu,“ uvádí ředitelka Státního fondu kinematografie Helena Bezděk Fraňková. Seriál se točil v České republice, natáčecích dnů bylo sto osm a přípravy zabraly dalších pět měsíců. Většinou se točilo v ateliérech, ale jinak třeba i v Prachovských skalách, Liberci nebo na zámcích Frýdlant a Krnsko.