Alternativní obsah v kinech stále ještě nebývá na velká rocková jména bohatý, ale skóre aspoň trochu vylepší hned po prázdninách dva mimořádné koncertní záznamy v distribuci společnosti Aerofilms. První přijde 13. září na řadu David Gilmour v Pompejích (viz ilustrační obrázek). Kytarista legendárních Pink Floyd se 45 let po slavném koncertu domovské skupiny v ruinách antického amfiteátru, který je nejstarší známou stavbou svého druhu na světě, vrátil na místo činu. Celý příspěvek
Archiv pro měsíc: Červenec 2017
Černý Petr se vrátí na festivalu v Benátkách
Obnovená premiéra hořké komedie Černý Petr proběhne na 74. ročníku mezinárodního filmového festivalu v Benátkách, který se koná od 30. srpna do 9. září. Hraný celovečerní debut Miloše Formana z roku 1963 bude uveden v sekci Venice Classics, prezentující výběr digitálně restaurovaných snímků za uplynulých dvanáct měsíců, mj. Antonioniho drama Červená pustina (1964) nebo Spielbergovu sci-fi Blízká setkání třetího druhu (1977). Celý příspěvek
Nadšení z digitálně restaurovaného Obchodu na korze
O digitálně restaurovaném snímku režisérů Jána Kadára a Elmara Klose, který v roce 1966 první v historii čs. kinematografie získal Oscara za nejlepší cizojazyčný film, jsme psali už koncem minulého měsíce před jeho světovou premiérou na MFF Karlovy Vary, ale tehdy ještě chyběly ohlasy odborné veřejnosti. Bylo „vyčištěno“ celkem 3,5 km filmového pásu, přesně 180 653 filmových políček (rozdíl v kvalitě obrazu před a po rekonstrukci je zřejmý na ilustračním obrázku), práce si vyžádaly několik měsíců, ovšem reakce jsou nadšené.
Dunkerk má nakročeno k nejúspěšnějšímu válečnému filmu
„Majstrštyk“ Christophera Nolana, který se v našem tisíciletí blýsknul mj. třemi díly filmové ságy o Batmanovi nebo naposledy mysteriózní sci-fi Interstellar (2014), v tuzemských kinech vidělo za první víkend 51 376 diváků, což filmu zajistilo v přehledu Unie filmových distributorů místo na výsluní s více než dvojnásobným náskokem před Bessonovým spektáklem Valerian a město tisíce planet. Válečný snímek, natočený na klasický materiál primárně pro velkoformátová kina IMAX bez nadstavby 3D, s níž britský režisér nikdy „nekamarádil“, ovšem úvodní víkend výrazněji zabodoval v severoamerických kinech, kde utržil 50,5 milionu dolarů. Celý příspěvek
Budou malá kina bez projektorů?!
Pokud řešíte fatální problém, zda do sálu nový kinoprojektor s xenonovou lampou nebo radši laserovým zdrojem světla, v blízké budoucnoti se můžete obejít i bez projektoru. Společnost Samsung Electronics minulý týden oznámila, že v multiplexu Lotte Cinema World Tower v Jižní Koreji, který patří mezi nejmodernější v zemi, instalovala do malého sálu první LED zobrazovač Samsung Cinema Screen, který má základnu 10,3 m, rozlišení 4K, technologii HDR, která nabízí rozšířený kontrast obrazu s vyšším barevným gamutem, a konečně pro projektor obtížně dosažitelnou svítivost 146 fL. V tiskové zprávě se, žel, zatím neobjevila cena této určitě zajímavé technické novinky.
V Evropě je 38 000 digitálních kinosálů
Letošní vydání ročenky DiGiTalk nezapomíná ani na statistiku o digitálních kinosálech standardu DCI, jež byly v provozu k 1. lednu 2017. Celkem jde o 37 932 kinosálů, z nichž 19 211 (51 %) je vybaveno i 3D technologií. Nejvíce DCI kinosálů najdeme ve Francii (5770), Německu (4793) a Rusku (4346), následují Velká Británie (4130), Itálie (3587), Španělsko (3350), Turecko (2443) a Polsko (1224). Česká republika (489) si v absolutních číslech moc nezdá s Irskem (499) a navrch má třeba nad Dánskem (441) či Řeckem (380). Celý příspěvek
Křižáček přijel do Varů na černém koni
Po patnáti hubených letech se tuzemská kinematografie prosadila v hlavní soutěži 52. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary 2017 a navázala tak na úspěch Zelenkova Roku ďábla (2002). Křišťálový globus si totiž odnesla „road movie“ z vrcholného středověku Křižáček režiséra Václava Kadrnky s Karlem Rodenem v hlavní roli rytíře, který hledá svého syna. Na podobný film jsme v kinech leta nenarazili, leda snad v těch klubových při některé z repríz Vláčilovy klasiky Údolí včel (1967). Geniálního skladatele Zdeňka Lišku v Křižáčkovi stylově suplovali Irena a Vojtěch Havlovi, kteří mají s předklasickou starou hudbou bohaté zkušenosti . Do distribuce snímek CinemArt vyšle 3. srpna, na zájem diváků jsme zvědaví stejně jako na úspěchy na dalších filmových festivalech.
Mimoni to padouchovi zařídili
Z druhého pokračování animáku Já, padouch 3 nejsou kritici nijak odvázaní, ale na druhou stranu ti kina neplní. Ostatně Gru v téhle „padouší“ sérii hraje už nějaký čas druhé housle a diváci jsou zvědaví hlavně na mimoně. Ti absolvovali sólovou jízdu předloni v taháku Mimoni, který byl „prequelem“ k filmům Já, padouch (2010) a Já, padouch 2 (2013), takže není divu, že noví fanoušci si doplnili znalosti a „trojka“ pro ně je (stejně jako pro skalní) víceméně povinností. Potvrzuje to i čerstvý zápis v žebříčku TOP 20 filmů dle výsledků premiérového víkendu, kde animák Já, padouch 3 figuruje na 14. příčce s návštěvou 161 011 diváků. Kritika samozřejmě tak docela mimo není a šestí Mimoni, na něž první víkend koncem června 2015 dorazilo 222 328 diváků, představují nedosažitelnou metu.